HANDELSBETINGELSER

  1. Virksomhedsoplysninger

The Powder Room Copenhagen ApS

CVR nr. 40140042

Øster Farimagsgade 79
2100 København Ø

(herefter “The Powder Room”)

e-mail: kontakt@powderroomcph.dk

  1. Priser og betaling

På www.powderroomcph.dk kan der betales med [Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron]. The Powder Rooms Webshop tillægger ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos The Powder Rooms valgte PCI (Payment Card Industry – Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på www.powderroomcph.dk, er det kun The Powder Rooms PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke The Powder Room – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og The Powder Rooms PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter www.powderroomcph.dk

  1. Levering

Vi tilbyder følgende leveringsformer:- Post Danmark, GLS og DAO. Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder.  Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet – der efterleveres ikke. The Powder Room bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

  1. Ansvar

Her beskrives, hvilket ansvar virksomheden har i forbindelse med salget af varen eller tjenesteydelsen. Virksomhedens ansvar afhænger af, hvad virksomheden sælger og om virksomheden sælger til forbruger eller andre erhvervsdrivende.

  1. Returnering af varer

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

Har modtaget din vare

Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til kontakt@thepowderroomcph.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i betingelserne.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale udgifterne til returnering af varen.

Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning. Hvis der fx fulgte en make-up fjerner med købet af en mascara, uden at dette kostede ekstra, skal begge dele returneres.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.
  • Varens stand, når du sender den retur

    Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

    Varer uden forsegling, som er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

  • Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen

    Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage, dog undtaget leveringsomkostninger.  Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

    Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

    Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

  • The Powder Room
    Øster Farimagsgade 79
    2100 København Ø

     

    Det er også muligt at returnere varer ved fortrydelse til vores butik, såfremt faktura fra Webshoppen er medbragt.

    Hvad skal jeg sende med tilbage?

    Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

    Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

  • Hvad skal jeg sende med tilbage?

    Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

    Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

    Reklamationsret

    Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

    Når du handler på www.powderroomcph.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

    Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

    Hvordan reklamerer jeg? Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte kontakt@thepowderroomcph.dkSend os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

    Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

    Varen sendes til:

    The Powder Room
    Øster Farimagsgade 79
    2100 København Ø

     

    Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

  1. Databehandling

For at du kan indgå aftale med os og handle på www.powderroomcph.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitik for The Powder Room. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

  1. Klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på kontakt@thepowderroomcph.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her– http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@thepowderroomcph.dk

  1. Kontakt

Kontakt@thepowderroomcph.dk

  1. Ændringer

Her beskrives, hvornår og hvordan virksomheden kan ændre deres handelsbetingelser. Det vil ofte være en fordel at skrive, at virksomheden kan ændre handelsbetingelser ensidigt (uden at kunderne skal være enige). 

The Powder Rooms Webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.   

  1. Lov og værneting

Her beskrives, hvilket lands love, der gælder for handlen. Hvis der er tale om en dansk virksomhed, er det Danmarks love, der gælder. Der skal også oplyses om, hvor en kunde skal indbringe en eventuel sag vedrørende uoverensstemmelser (sagsanlæg). Typisk vil en sådan sag skulle indbringes i  Byretten i den givne by som virksomheden er placeret i.

SPAR 10 %

Tilmeld vores nyhedsbrev, få 10% rabat på din første ordre  samt nyheder og tilbud direkte i din indbakke.